دانلود نمونه سوالات فلسفه تعلیم و تربیت استخدامی آموزش و پرورش

سوالات فلسفه تعلیم و تربیت استخدامی آموزش و پرورش


دانلود نمونه سوالات اصول و فلسفه تعلیم و تربیت استخدامی آموزش و پرورش

حجم فایل: ۲٫۸۴MB

تعداد صفحه: ۲۵ صفحه

فرمت فایل: PDF

قیمت فایل : رایگان

سوالات فلسفه تعلیم و تربیت استخدامی آموزش و پرورش

سوالات فلسفه تعلیم و تربیت استخدامی آموزش و پرورش

سوالات فلسفه تعلیم و تربیت استخدامی آموزش و پرورش

سوالات فلسفه تعلیم و تربیت استخدامی آموزش و پرورش

۱- اولیت بار چه کسی واژه فیلوسوفیا را بکار برده است ؟

  1. اگوستین
  2. افلاطون
  3. سقراط
  4. ارسطو

۲- فلسفه به معنای عام یعنی :

  1. جهان بینی ویژه خاص
  2. همان فلسفه نظامدار است
  3. فلسفه فیلسوفان حرفه ای است
  4. همان فلسفیدن است

۳- درزمینه ارتباط بین علم و فلسفه کدام گزینه صحیح است ؟

  1. علوم روزی جزئ از فلسفه بوده اند که پس از انسان جدا شده اند
  2. علم و فلسفه به دلیل ماهیت موضوعت مورد مطالعه آن ها همیشه از هم جدا بوده اند
  3. فلسفه هم اکنون ممترکز هستی شناسی مطلق است و علم فقط به راه های تجربی در زندگی متمرکز است
  4. فلسفه قبلا از حوزه علم مطرح بوده است ولی پس از رنسانس از آن جدا شده و هویت مستقلی پیدا کرده است

۴- کدام نظریه در فلسفه متعقد است که علوم آنچه را که هست بررسی می کند ولی فلسفه آنچه را که باید باشد مطالعه می کند؟

  1. نظریه شناخت
  2. نظریه انسان گرایی
  3. نظریه هستی شناسی
  4. نظریه ارزش شناسی

۵- فلسفه پیرو تحلیل زبان چه تعریفی از تربیت را ارائه می دهد؟

  1. به تربیت نظری یعنی تربیت به عنوان یک کار یا دانش اعتقاد دارند
  2. به تربیت عملی یعنی تربیت به عنوان یک کار یا عمل یا فن اعتقاد دارد
  3. به تعریف تجویزی یا قیدی از تربیت یا همان کاری را که باید انجام دهد متمرکز است.
  4. به تحلیل و تبیین مفهوم تربیت با توجه به مصادیق آن می پردازد

۶- به سلسله اعمال منظم و در عین حال متنوع از لحاظ  شکل و محتوائی که با هدف ایجاد یادگیری در دیگران انجام می گیرد چه می گویند؟

  1. تدریس
  2. مهارت آموزشی
  3. تعلیم
  4. پرورش

۷- کدام گزینه درست است ؟

  1. آنچه یک محقق تربیتی انجام می دهد همان است که یک محقق روانشناس تربیتی انجام می دهد
  2. توجه به ارزشها کار یک محقق روانشناس تربیتی متمایز می کند
  3. هیچ تردیدی کاربرد یافته های روانشناسی تربیتی به همان صورت که هستند در تربیت وجود ندارند
  4. یک معلم می تواند بدون توجه به موقعیت یادگیری ووضعیت شاگردان و هدف های تعیین شده از نظر روانشناسان تربیتی استفاده کند

 

 

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0