اداره کل ارزیابی و بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو

فهرست:

مقدمه
تاریخچه ایران خودرو

معرفی فرایندهای شرکت ایران خودرو

تعاریف و مفاهیم

خط مشی اداره کل ارزیابی و بهبود کیفیت محصولات

فعالیتهای اصلی و کلیدی واحدهای اداره کل ارزیابی

شاخصهای کیفی محصول

آدیت IQA

آدیت IQF

آدیت IDRO

نمونه برداری

کالیبراسیون آدیتورها

طرح جامع نظارت بر بهبود کیفیت محصولات

آزمون دوام و عملکرد

نظارت بر سطح کیفی خودروها و کنترل تجاری شدن خودروهای

تولیدی

برنامه C&J

ممیزی داخلی اداره کل

شرایط عمومی ممیزی

ساختار سازمانی اداره کل

فهرست سوابق و مدارک

شاخصهای اجرای فرایند

اطلاعیه ممیزی

چک لیست ممیزی اداره کل ارزیابی محصولات

پرسشنامه ارزیابی میزان رضایت مشتری

گزارشات بازدید

ضمایم

 مقدمه:

 اداره کل ارزیابی مسئولیت ارزیابی و نظارت برکیفیت محصولات تولیدی را جهت کسب اطمینان از تامین رضایت مشتریان از محصول تحویل شده بر عهده دارد.

به منظور بررسی تطبیق فعالیتها با دستورالعملهای اداره کل ارزیابی محصول و تهیه گزارش عملکرد شش ماهه اول سال ۸۳ کلیه فعالیتها ، دستورالعملها ، ساختار سازمانی و شناسنامه فرایند این اداره کل شناسایی گردید.

 تاریخچه

شرکت ایران خودرو (سهامی عام) در مرداد ماه سال ۱۳۴۱ توسط آقایان حاج علی‌اکبر خیامی، محمود خیامی، احمد خیامی، خانم مرضیه خیامی و خانم زهرا سیدی رشتی در خیابان اکباتان تهران تأسیس و در شهریور ماه همان سال تحت شماره ۸۳۵۲ در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسیده به موجب بند الف قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران مصوب ۱۶/۴/۵۸ شورای انقلاب اسلامی، به اعتبار نوع صنعت ملی اعلام گردید.

دفتر مرکزی شرکت درمحل کارخانه در کیلومتر ۱۳ جاده مخصوص کرج واقع است و در مجموع ۳۳۰۰۰۰۰ متر مربع زمین در تملک شرکت می باشد که در زمینی به مساحت ۱۲۸۰۰۰ متر مربع کارخانجات، تأسیسات، ساختمانهای اداری و دفتر مرکزی احداث شده و مابقی به صورت فضای سبز و محوطه می‌باشد.

هدف از تأسیس شرکت به موجب ماده ۵ اساسنامه عبارت است از: تأسیس و اداره کارخانجات کشور به منظور تولید و تهیه انواع خودرو سواری، کامیون، اتوبوس، وانت و قطعات مربوط به آنها و امثال آن و هرگونه دستگاه، ماشین‌آلات قطعات و اجزای آنها و بهره‌برداری از این گونه کارخانجات و فروش و صدور محصول آنها و واردات مواد اولیه و قطعات هرگونه خودرو و ماشین آلات و تأسیس هرگونه شرکت با یا بدون مشارکت اشخاص داخلی و خارجی و خرید کارخانجات و سهام شرکتهای موجود در داخل یا خارج از کشور در حدود موضوع شرکت و مبادرت به هرگونه فعالیتهایی که برای انجام مقاصد بالا یا تسهیل اجرای آن لازم باشد.

 

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0