بررسی آخرین اطلاعیه شرکت صنایع آذرآب

بخش اصلی و قابل اتکاء بلند مدت شرکتها مربوط به سود عملیاتی آنها است که در سه ماهه ابتدایی سال جاری به دلیل افزایش بهای تمام شده کالاهای فروش رفته ، زیان عملیاتی شرکت به ۱۰۴۴ میلیون ریال رسیده است.شرکت امیدوار است همچون سال قبل در ماههای پایانی سال با اتمام پروژه های نیمه کاره و بعضا زیان ده بتواند سود عملیاتی را افزایش دهد.

***بخشی از درآمد این شرکت از محل درآمد ناشی از سرمایه گذاریهاست که در سه ماهه ابتدای سال توانسته ۴۰ درصد از کل پیش بینی سال مالی را پوشش دهد. در مجموع درآمد هر سهم برای سال مالی ۸۴/۱۲/۲۹ را معادل ۱۵۱ ریال پیش بینی نموده که با توجه به توضیحات فوق و متن اطلاعیه در سه ماهه مذکور تنها ۱۱ درصد از این رقم را پوشش داده است که توجه سهامداران محترم را به این مسئله جلب میکنم .

****شرکت قصد دارد درصد سود تقسیمی سال جاری را معادل ۱۰ درصد از درآمد هر سهم پیش بینی اعلام کند که این درصد برای علاقمندان به سود های تقسیمی پایان دوره معمولا راضی کننده نیست.

***** آخرین معامله این سهم در تاریخ ۸۴/۰۶/۱۲ انجام شده و پس از آن نماد متوقف شده است. قیمت سهم در این روز ۹۹۷ ریال بوده است ، که حتی زیر ارزش دفتری این سهم بوده و نشان از عدم اقبال بازار در شرایط کنونی نسبت به آن دارد

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0