بررسی صورت های مالی شرکت بیسکویت گرجی طی ۳ سال ۸۴ ، ۸۵ ، ۸۶

چکیده ای از مندرجات

بیسکویت گرجی در سال ۱۳۴۱ در قالب شرکت سهامی خاص و با مشارکت خانواده آقای علی گرجی و پسران آغاز بکار کرد تا انواع بیسکویت را که در ایران بسیار ناشناخته بود با استفاده از بهترین ترکیبات که بتواند با بیسکویت های شاخص اروپائی مقایسه شوند تولید نماید ؛ این هدف تا امروز به بهترین وجه ادامه یافته است .

فعالیت اولیه با ماشین آلات محدود ساخت کشورهای آلمان , سوئیس و انگلستان شروع شد و در طی دوره های مختلف توسعه , تا ظرفیت تولید سالیانه ۱۰۰۰۰ تن رسید .

امروز سهم عمده بیسکویت در بازار ایران به گرجی تعلق دارد و از همه مهمتر به لحاظ کیفی و حسن شهرت ناشی از خدمت توام با قدمت حرف اول را میزند .

محصولات گرجی بموازات بازار ایران در جای جای کشورهای همسایه عربی , آسیای میانه , آفریقا , عراق و افغانستان “گرجی ” حضور داشته است .

در کنار تولید انواع بیسکویت , بیسکویت با روکش شکلات , کراکر , ویفر و شکلات بار تولیدات گرجی را تشکیل میدهد .

شرکت گرجی از اعضای اولیه سازمان بورس اوراق بهادار در ایران و شرکت سهامی عام و دارای ۳۰۰۰ سهامدار بوده و سرمایه ثبت شده آن ۰۰۰ / ۰۰۰ / ۰۰۰ / ۱۰ ریال است .

فلسفه وجودی شرکت از بدو پیدایش تا امروز تلاش شبانه روزی برای تولید ات بهتر و در نتیجه حمایت و رضایت مصرف کننده است .

 مدیریت مالی (( finance به عنوان یک رشته مستقل در آموزشهای مالی در اولین دهه قرن بیستم در کشور های اروپایی و آمریکا شکل گرفت و از آ ن زمان تا کنون دستخوش تحولات بسیار بوده است . مدیریت مالی حلقه رابطی بین علم اقتصاد و مقوله حسابداری است . که در آن ، حوزه های دیگری از علوم نظیر ریاضیات و آمار تاثیر فراوان دارند . موضوعات اساسی مطرح شده در مدیریت مالی را می توان به ترتیب زیر خلاصه کرد :

۱-      بحث پیرامون روشهای تامین منابع مالی .

۲-      روشهای ارزیابی امکانات سرمایه گذاری و طرق تخصیص منابع مالی .

۳-      روشهای کنترل و مدیریت منابع مالی

نکته ای که لازم است در اینجا به آن اشاره شود این است که در گذشته بسیاری از مباحثی که امروزه تحت عنوان حسابداری مدیریت نامیده می شود ، و در این کتاب نیز به آنها اشاره شده است ، ( مانند تحلیل های مربوط به نقطه سربه سر و تهیه و تنظیم بودجه ) ، به عنوان بخشی از مباحث مدیریت مالی تلقی می شود . ولی در سالهای اخیر عمده توجه متخصصین و متفکرین این رشته ، به بحث پیرامون بازار سرمایه و روشهای تامین ، تخصیص ، و کنترل منابع معطوف شده و رشته حسابداری مدیریت ، خود به عنوان بخشی از مجموعه حسابداری ، شناسایی شده است .

تجزیه و تحلیل صورت های مالی ، ابزاری جهت ارزیابی عملکرد و پیش بینی وضعیت آینه موسسه

یکی از مهمترین وظایف مدیران مالی ، کنترل منابع مالی و حصول اطمینان از دستیابی به نتایج از پیش تعیین شده است . ما حصل کار حسابداران ، ارائه گزارشهایی است که وضعیت مالی موسسه و نتیجه عملکرد آن را طی یک دوره نشان می دهد .

اگر این گزارش ها به درستی تجزیه تحلیل نشود ، ممکن است برای خوانندگان نه تنها اطلاعات مفیدی ارائه ندهد بلکه گمراه کننده نیز باشد .

ابزار های اندازه گیری مختلفی جهت ارزیابی سلامت یک موسسه می توان بکار بست که از آن جمله :

۱-    تجزیه تحلیل افقی

۲-    تجزیه تحلیل عمودی

را می توان نام برد .

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0