صورتهای مالی کارخانه شکلات فرمند

چکیده ای از مندرجات

روش انبارداری کارخانه تولیدی، روش اولین صادره از اولین وارده «Fifo» در نظر گرفته شده است و فرض بر این است که تعداد کارگران مشغول در این کارخانه ۱۲ نفر است که هر کدام ماهیانه مبلغ ۹۰۰،۰۰۰ ریال دستمزد دریافت می‌دارند.

در حین تنظیم این پروژه سعی من بر این بوده که اشتباهات و اشکالات موجود در این پروژه را به حداقل برسانم و اگر شما اشکالاتی در این پروژه مشاهده گردد این اشکالات را به پای بی تجربگی این بنده حقیر بگذارید و به بزرگی خودتان ببخشید.

در آن زمان بورلند فروشنده کمپایلر پاسکال بود و به عنوان شرکت تولید کننده بهترین ابزارهای پاسکال شناخته می شد. چنانچه شما یک برنامه نویس پاسکال بودید احتمالاً از کمپایلر توربو پاسکال شرکت بورلند به نوعی استفاده می کردید. به عبارت دیگر شرکت بورلند کم و بیش مالک پاسکال بود. البته در آن زمان هیچ کمیته استانداردی برای پاسکال و حتی یک استاندارد نوشته شده برای تعریف این زبان وجود نداشت. در هر حال بورلند نرم افزار دلفی را با استفاده از پاسکال به عنوان زبان پایه تولید نمود.

روش انبار گردانی کارخانه تولیدی شکلات فرمند روش اولین صادره از اولین وارده «Fifo » می‌باشد در این روش، شکرهای وارده به همان ترتیبی که وارد انبار می شوند به تولید صادر می‌گردد. یعنی اولین مواد صادره به تولید از موجودی اول دوره بوده تا این موجودی به اتمام برسد سپس صدور مواد از اولین محموله خریداری شده صورت می‌پذیرد.

در روش «Fifo » ، موجودی مواد پایان دوره به نرخ آخرین خریدهای طی دوره ، محاسبه و ارزیابی خواهد شد به همین دلیل موجودی مواد آخر دوره که در ترازنامه منعکس می شود دارای نرخی خواهد بود که با نرخ روز بسیار نزدیک است.

به علت اینکه در ماه اول نرخ موجودی اول دوره و خریدهای طی دوره ، از یک نرخ می‌باشد بنابراین محاسبه ارزیابی پایان دوره در این مه به آسانترین شکل صورت می گیرد و نیازی به محاسبات پیچیده نیست.

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0