صورتهای مالی شرکت مهندسان مشاور ‌آستان قدس رضوی

چکیده ای از مندرجات

موضوع فعالیت شرکت عبارت است از:

الف-انجام مشاوره فنی و ارائه خدمات فنی و مهندسی در خصوص شناسایی، مطالعه، طراحی و نظارت بر اجرا و تهیه دستورالعمل بهره بردایر و نگهداری و تدوین مشخصات فنی و آئین نامه ساختمان به صورت اختصاصی برای آستان قدس رضوی.

ب-تهیه طرحهای ساختمانی معماری به طور اعم و معماری اسلامی سنتی به طور اخص ساختمانهای مذهبی شامل بر مساجد‏ مصلی‏ ساختمانهای آموزش و فرهنگی دانشگاهی کتابخانه، بهداشتی، بیمارستانی و درمانگاهها، ترمینال ها، ساختمان، موزه ها، بناهای یابود و مرمت بناهای باارزش فرهنگی و غیره

ج-عقد قرارداد برای استفاده از خدماتن اشخاص و مؤسسات و شرکتهای داخلی و خارجی با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه و اخذ تصمیم جهت دریافت وام و با تسهیلات بانکی.

د-انجام کلیه عملیاتی که برای تحقق اهداف فوق الذکر ضروری تشخیص داده شود.

پروژه ها بر اساس صورتحسابهای ارسالی به سازمان عمران و تائید پیشرفت کار از سوی آن سازمان درصد عملیات انجام شده تعیین و ارقام منظور شده به حساب هزینه و مبالغ دریافتی از سازمان عمران از بابت پروژه ها بر اساس درصد پیشرفت کار به حساب درآمد منظور میگردد. که با توجه به تغییر در سیاست سازمان بصورت اعتباری و تائید هزینه های ارسالی بر اساس بودجه سازمان عمران میباشد.

پس از طی فرایند جامع طراحی شهری و طی مراحل شناخت‏، تحلیل و تدوین اهداف‏، اکنون نوبت به ارائه طرحهای مفهومی رسیده است که اهداف و سیاستهای پیشنهادی را تدقیق نموده، تجسم مکانی می بخشند. واقعیت آنست که پیش از این در ارائه طرح راهبردی حوزه استراتژیک، تلاش شد تا نقش و جایگاه حوزه محلی تا حد زیادی شفاف گردد. در حقیقت مفاهیم پایه ای که توسعه و چشم انداز آینده حوزه محلی را تا حد زیادی از خود متأثر می نمایند‏، در چند عنوان برجسته به شرح زیر قابل بیان می باشند:

نقش مرکزیت شهر، وظیفه ای است که از دیرباز بر عهده حوزه محلی و علی الخصوص حوزه میدان امام و خیابان کاشانی گذاشته شده است. بدیهی است تداوم این مفهوم بایستی در توسعه آینده حوزه محلی لحاظ گردد.

مفهوم بافت شهر بم در قامت حوزه محلی و بافتهای پشتیبان معنا می گرفته است. اگرچه زلزله مهیب دی ماه ۱۳۸۲، بخش قابل توجهی از تبلور کالبدی این بافت را محو و نابود کرده است، ولیکن تداوم حیات این مفهوم از یک سو به دلیل احترام به تصویر ذهنی شهروندان و از سوی دیگر به دلیل احترام به ارزشهای محیطی شهری مثبت شده در زمره میراث جهانی، حائز اهمیت می باشد.

ارگ تاریخی شهر بم، نگینی است که بر تارک شهر بم می درخشد. علی رغم آسیبهای ناشی از زلزله که بخش قابل ملاحظه ای از کالبد این اثر ارزشمند را به محاق کشید، همچنان گردشگران بسیاری از جهان، آرزوی بازدید این اثر یگانه را در سر می پرورند. طبیعت حوزه محلی به دلیل تامین دسترسی به ارگ تاریخی از اهمیتی ویژه برخوردار می باشد. ضروریست تمامی تصمیم گیریها در خصوص محورهای دسترسی به ارگ، با این نگاه طراحی شده اعتلای مقصد خود را در نظر داشته باشد.

نهایتاً در ادامه با توجه به مفاهیم پایه ای مندرج در بالا که حاصل طی فرایند مطالعاتی انجام شده در جلدهای پیشین طرح حاضر می باشند، تلاش خواهد شد تا مفهومی به شرحی ارائه گردند که از یک سو همگی وفادار به اصول عنوان شده باشند و از سوی دیگر‏ تدقیق این اصول را در قالب هویت بخشی و مفهوم آفرینی در راستای محورهای مطرح در محوطه محلی و بافت پشتیبان‏، تحقق بخشند.

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0