پرداختها و هزینه ها

پرداخت هر گونه وجهی توسط موسسه منوط به پیش بینی اعتبار لازم در بودجه تفصیلی موسسه می باشد .

تبصره : وجود اعتبار در بودجه موسسه بخودی خود برای اشخاص اعم از حقیقی و یاحقوقی ایجاد حق نمی کند واستفاده از اعتبارات باید بارعایت مقررات این آئیننامه به عمل آید .

اعتبار – عبارت است از مبلغی که در جهت انجام عملیات وبرنامه های موسسه درچهار چوب بودجه تفصیلی مصوب هیئت امنا به مصرف برسد .

کلیه پرداختها با دستور رئیس موسسه یا مقامات مجاز از طرف او انجام می پذیرد.

 

انواع پرداختها :

۱-   تنخواه گردان

۲-   پیش پرداخت

۳-   علی الحساب

۴-   هزینه

کلیه پرداختهای موسسه ویا واحد های اجرائی جز در مواردیکه قوانین و مقررات ترتیب دیگری مقر رداشته اند از طریق حسابهای بانکی مربوطه وبه وسیله چک انجام می گیرد .

تنخواه گردان – پرداخت عبارتست از وجهی که از محل موجودی تنخواه گردان حسابداری از طرف ذیحساب ومدیر کل امور مالی با تائید رئیس موسسه یا مقامات مجاز از طرف ایشان برای هزینه ها در اختیار واحد های اجرائی ویا ما صورینی که به موجب این آئین نامه مجاز به دریافت تنخواه گردان هستند قرار می گیرد .

پیش پرداخت – عبارت است از پرداختی که از محل اعتبارات مربوط بر اساس احکام وقرار دادها بر طبق تشخیص رئیس موسسه یا مقامات مجاز از طرف او پیش از انجام تعهد صورت می گیرد .

علی الحساب – عبارت است از پرداختی که به منظور ادای قسمتی از تعهد صورت می گیرد .

هزینه – آن دسته از پرداختهائی است که در قبال انجام تعهد ویا تحت عنوان کمک یا ودیعه ویا حق الاشتراک وبا عناوین مشابه ذینفع پرداخت

می شود وقطعی تلقی می گردد.

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0