شبکه کامپیوتری

فهرست مطالب :                                                           صفحه

 مقدمه   ……………………………………………………………..۴

 تاریخچه ایران خودرو………………………………………………..۴

 مروری بر گذشته ایران خودرو……………………………………… ۴

قسمتهای متفاوت……………………………………………………. ۵

 مدیریت برش و پرس………………………………………………..۸

اهم شرح فعالیت…………………………………………………………۸

 آشنایی با خدمات ماشینی…………………………………………… ۹

آشنایی با اداره کل پشتیبانی و مهندسی…………………………………..۱۰

شبکه در ایران خودرو…………………………………………………… ۱۰

شبکه lan………………………………………………………………..11

شبکه……………………………………………………………………..۱۲

تقسیم بندی شبکه بر اساس نوع وظایف…………………………………۱۲

تقسیم بندی بر اساس نوع توپولوژی…………………………………….۱۴

توپولوژی bus………………………………………………………….14

توپولوژی star………………………………………………………….15

توپولوژی ring…………………………………………………………17

تقسیم بندی بر اساس حوزه جغرافیایی تحت پوشش……………………..۱۷

شبکه های lan………………………………………………………….18

شبکه های man………………………………………………………..18

کابل در شبکه……………………………………………………………۱۸

کابل utp………………………………………………………………..18

کابل کواکسیال…………………………………………………………..۲۰

فیبر نوری………………………………………………………………۲۱

کابلهای استفاده شده در شبکه های اترنت………………………………۲۲

شبکه اترنت…………………………………………………………….۲۲

شبکه های محلی و شبکه های گسترده…………………………………۲۳

پروتکل…………………………………………………………………۲۴

اصطلاحات اترنت……………………………………………………….۲۴

CMSA/CD………………………………………………………….25

محدودیت های اترنت…………………………………………………..۲۶

تکرار کننده…………………………………………………………….۲۷

Bridges و سگمنت…………………………………………………۲۷

روترها:سگمنت های منطقی……………………………………………۲۹

وضعیت فعلی اترنت…………………………………………………….۲۹

اترنت و استاندارد ۸،۲،۳……………………………………………..۳۰

تکنولوژیهای متفاوت شبکه………………………………………….۳۰

TCP/IP…………………………………………………………….31

مدل آدرس دهی IP…………………………………………………..33

SUBNETTING…………………………………………………..33

کالبد شکافی آدرسهای IP…………………………………………….33

OSI………………………………………………………………….37

پروتکل های پشته ای…………………………………………………۳۹

شبکه های بدون کابل…………………………………………………۳۹

اشتراک منابع…………………………………………………………۴۳

نامگذاری کامپیوتر……………………………………………………۴۴

اشتراک فایل و امنیت…………………………………………………۴۵

اشتراک چاپگر………………………………………………………..۴۸

اشتراک خط اینترنت…………………………………………………..۴۹

فایروال………………………………………………………………..۵۲

سرویس دهنده PROXY…………………………………………….56

سوئیچ………………………………………………………………..۵۶

مبانی شبکه…………………………………………………………..۵۷

فراوانی و آشفتگی انتشار…………………………………………….۶۴

روتر………………………………………………………………….۶۹

نحوه ارسال پیام………………………………………………………۶۹

اسال بسته های اطلاعاتی……………………………………………..۷۱

آگاهی از مقصد یک پیام……………………………………………….۷۳

پروتکل ها…………………………………………………………….۷۴

ردیابی یک پیام………………………………………………………..۷۵

ستون فقرات اینترنت………………………………………………….۷۵

DNS…………………………………………………………………76

FLAT NETBIOS NAME………………………………………77

اینتر فیس هاس WINSOCK و NET BIOS…………………….78

اینتر فیس WINSOCK…………………………………………….79

موارد اختلاف بین NEY BIOS و WINSOCK………………….80

DNS NAMESPACE……………………………………………80

مشخصات دامنه و اسم HOST………………………………………81

معرف FQDN……………………………………………………….81

طراحی نام حوزه برای یک سازمان…………………………………..۸۲

استفاده از نام یکسان دامنه برای منابع اینترنت و اینترانت……………..

……………………………………………………………………….۸۲

پیاده سازی نام یکسان برای منابع داخلی و خارجی…………………..۸۳

استفاده از اسامی متفاوت برای دامنه های اینترنت و اینترانت………..

………………………………………………………………………..۸۴

ZONES OF AUTHORITY…………………………………….84

FORWARD LOOKUP ZONE………………………………..85

تفاوت بین ZONE و DOMAIN……………………………………85

REVERSE LOOKUP ZONES……………………………….87

NAT………………………………………………………………….87

NAT پویا و OVERLOADING…………………………………..92

نحوه کار OVERLOADING……………………………………….93

امنیت…………………………………………………………………..۹۴

فیبر نوری……………………………………………………………..۹۵

فرستنده………………………………………………………………..۹۸

بازیاب فیبر نوری……………………………………………………..۹۸

دریافت کننده فیبر نوری……………………………………………….۹۹

مقدمه :

شرکت ایران خودرو با شبکه ای وسیع و گسترده در مساحت زیادی فعالیت می کند.

در این گزارش سعی شده که علاوه بر شناخت بیشتر این شرکت وقسمتهای متفاوت آن بحث کوتاهی در مورد شبکه های کامپیوتری شود تا مخاطب شناخت بیشتری نسبت به شبکه بدست آورده و بحث در مورد شبکه ایران خودرو را بهتر درک کند.

 برخی واژگان کلیدی:

NETWORK, OSI, TCP/IP, MAIN FRAM,LAN,UTP,STP,F.O(FIBER OPTIC),QUACSIAL,SWITCH,HUB,BRIDG,BROUDCAST,HOST,SERVER,INTERNET,VPN

  تاریخچه ایران خودرو:

شرکت ایران خودرو (سهامی عام ) در مرداد سال ۱۳۴۱ تاسیس و در شهریور ماه همان سال تحت شماره ۸۳۵۲ در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید. دفتر مرکزی شرکت در کیلومتر ۱۴جاده مخصوص کرج واقع است و در مجموع ۰۰۰/۳۴۰/۳ متر مربع در تملک شرکت می باشد که در زمینی به مساحت ۰۰۰/۷۵۳ متر مربع کارخانجات ، تاسیسات ، ساختمانهای اداری و منازل سازمانی پرسنل احداث شده و مابقی به صورت فضای سبز مورد بهره برداری قرار دارد.

هدف از تاسیس شرکت ( به موجب ماده ۵ اساسنامه ) عبارت است از تاسیس و اداره کارخانه جات در هر محل در داخل کشور یا خارج از کشور به منظور تولید و تهیه انواع خودرو سواری ، کامیون ، اتوبوس ، مینی بوس ، وانت و قطعات مربوط به آنها می باشد.

مروری بر گذشته ایران خودرو

شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران خودروبا هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم مختلف اتومبیل و تولید محصولاتیاز این قبیل ، در بیست و هفتم مرداد ماه سال۱۳۴۱ با سرمایه اولیه یکصد میلیون ریال وتعداد هزار سهم هزار ریالی به ثبت رسید و از مهرماه ۱۳۴۲ عملاً فعالیت خود را باتولید اتوبوس آغاز کرد .

بدنبال آن بر اساس قراردادی با کارخانه « روتس » انگلستان وابسته به گروه کرایسلرموفق به دریافت مجوز مونتاژ نوعی اتومبیل « هیلمن هانتر » و ساخت آن در ایران به نام « پیکان » شد . پس از آن در سال ۱۳۴۶ خودروی پیکان در مدل های دولوکس ، کارلوکس ، وانت وتاکسی ؛ در سال های ۱۳۴۷ و ۱۳۴۸ پیکان کار ؛ در سال ۱۳۴۹ پیکان اتوماتیک ؛ در سال ۱۳۷۴ خودروی پیکان با نیروی محرکه پژو ؛ و در سال ۱۳۷۸ پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX بهتولیدات شرکت اضافه گردید .

خط تولید خودروهای پیکان ۱۸۰۰ و پژو ۴۰۵ در آذر ماه سال ۱۳۶۹ توسط رئیس جمهور کشور افتتاح گردید . در ادامه مطالعات و اقدامات لازم برای توسعه محصولات ساختداخل ، شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۷۷ خودروهایRD و پارس و در سال ۱۳۸۰ خودروهای پژو ۲۰۶ و سمند را نیز به بازار عرضه نمود .

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0