پداگوژی چیست؟تعریف و توضیحات وکتاب

پداگوژی چیست؟

این فایل شامل سوال های ۶فصل کتاب پداگوژی عمومی است که حاوی ۲۶۶سوال تستی به همراه جواب آنهاست.

معرفی :

تعریف ۱ :

پداگوژی هنر یا علم وجودی یک معلم است. این اصطلاح عمومأ به استراتژی ها یا راهبردهای آموزش مربوط  می شود، که برخی ها ازآن به عنوان سبک یادگیری نیز یاد می کنند.پداگوژی که در در لغتنامه ها از آن به معنی “روش آموزگاری”، “فن تعلیم”، “علم تعلیم” ترجمه شده، گهگاهی هم به عنوان استفاده صحیح ازراهبردهای آموزشی در جریان فرایند یاددهی و یادگیری نیز تعریف می شود.برای نمونه، پائولو فریر، از روش آموزشی بزرگسالی خود به عنوان پداگوژ ی انتقادی یاد می کند.در ارتباط با استراتژی های آموزشی، اعتقادات فلسفی خود معلم از آموزش بوسیله دورنمای دانش و تجارب شاگردان، موقعیت های شخصی و محیطی و نیز اهداف یادگیری که از طریق تعامل دانش آموزان و معلمان تنظیم میگردد، اداره می شوند. نظریه‌پردازان انتقادی تعلیم و تربیت به «رادیکال‌ها» نیز مشهورند. این نام‌گذاری به دلیل وجود دیدگاه‌های اغلب تندروانه آنها در خصوص مسایل سیاسی‌ـ‌‌اجتماعی است.

پداگوژی چیست؟

تعریف ۲ :

دوره پداگوژی به آموزش و معرفی اصول و فنون و روش‌های نوین تدریس، انواع سبک‌های یادگیری، مفاهیم مهم برای آموزش و پرورش و میزان اندازه گیری پیشرفت تحصیلی، نحوه‌ی برقراری ارتباط، چگونگی طراحی طرح درس و سرفصل‌های آموزشی یک دوره آموزشی، برنامه ریزی آموزشی یک استاندارد به مربیان‌، مدرسان و اساتید می‌پردازد و لازم است هر مدرس یا استادی مهارت پداگوژی را برای اثربخشی بیشتر فعالیت و شغلش بگذراند و متقاضیان دریافت و یا تمدید کارت مربیگری از سازمان آموزش فنی و حرفه ای در همه حرفه‌ها و رشته‌ها این دوره را می‌گذرانند و گواهینامه مهارت مربوطه را که از اعتبار بالایی برخوردار است از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت می‌نمایند.

 

تعریف ۳ :

برای دانلود نمونه سوالات پداگوژی کلیک کنید.

جهت خرید محصول کلیک بفرمایید

 

  • قیمت محصول: ۱۴۹۰۰ تومان
  • تعداد صفحه: ۷۷ صفحه
  • فرمت: jpg
  • حجم فایل: ۸٫۴۲mb

این فایل شامل سوال های ۶فصل کتاب پداگوژی عمومی است که حاوی ۲۶۶سوال تستی به همراه جواب آنهاست.

پداگوژی چیست ؟

روش ها و فنون تدریس پداگوژی

عبارت پداگوژی در اصل یک لغت لاتین است که از دو قسمت “Paid” به معنای کودک و “Anogus” به معنای رهبر یا راهنما ترکیب و تشکیل گردیده است. لذا معنای لغوی و ریشه‌ای آن عبارت است از راهنمای کودک.

از دیگر مشتقات این کلمه می‌توان به واژه پداگوگ (Pedagogue)  اشاره نمود که مبنی بر اینکه این واژه اصطلاحاً عنوان «غلام» یا «بنده‌ای» بوده است که کودکان را برای رفتن به مدرسه همراهی می‌نمود. از آن پس اصطلاح پداگوگ با آموزش و تعلیم و تربیت عجین گردید و درهم آمیخت.

فرهنگستان فرانسه در سال ۱۷۶۳ این عبارت را پذیرفت. لیکن رواج کامل آن در قرن نوزدهم تحقق یافت. در سال ۱۹۱۱ امیل دورکیم جامع‌شناس و محقق علوم تربیتی کشور فرانسه، «پداگوژی» را «نظریه عملی تعلیم و تربیت» و یا بطور کلی‌تر، «دانش آموزش و پرورش» تعریف نمود.

روش ها و فنون تدریس پداگوژی

 

کسانی که تمایل به دریافت کارت مربیگری از طرف سازمان فنی و حرفه ای را دارند ، ابتدا باید استاندارد مربوط به آن حرفه وشرایط تحصیلی و سوابق مربوط به مربی را بررسی کنند ، اگر واجد شرایط بودند لازم است دوره ی آموزشی روش ها و فنون تدریس (پداگوژی) را بگذرانند.

پس از ثبت نام در این حرفه شما از طریق آموزشگاه به واحد ارزشیابی سازمان فنی و حرفه ای معرفی شده و از شما آزمون کتبی به عمل می آید و حدوداً بعد از ۳ هفته نتیجه اعلام می گردد.

در صورت قبولی کارآموز امتحان عملی که معمولاً به صورت تحویل پروژه ، طرح های پرسش و پاسخ مباحث درس است برگزار می شود.

پس از قبولی در آزمون عملی ، درج نمره و پرداخت هزینه و صدور گواهینامه آموزشگاه می تواند مدارک مربوط به صدور کارت مربیگری را به قسمت آموزشگاه آزاد تحویل دهد.

مجموعه کتابهای کار و مهارت پداگوژی عمومی

 

کد استاندارد :۲۳۵۱-۴۹-۰۱۲-۱  طبق استاندارد جدید

 

۸- دانشگاه بزرگ “گندی شاپور” در چه زمانی تأسیس شد

الف حکومت ساسانیان

ب حکومت سامانیان

ج: حکومت هخامنشیان

د حکومت اشکانیان

۹- در سالهای بین ۱۲۱۱ تا ۱۲۱۵ جمعه . .. برای فراگیری علوم مهندسی، پزشکی و ریاضی به خارج از کشور اعزام شدند.

الف ۳۷ نفر

ب ۲۷ نفر

ج: ۱۷ نفر

د:۷ نفر

۱۰- پیشرفت علوم و فرهنگ و تمدن ایران در کدام مقطع تاریخی در والاترین و بالاترین مقام مشرق زمین قرار گرفته بود؟

الف: حد فاصل قرون هفتم تا دهم میلادی

ب: حد فاصل قرون نهم تا سیزدهم میلادی

ج: حد فاصل قرون دوازدهم تا چهاردهم میلادی

د: حد فاصل قرون ششم تا نهم میلادی

۱۱- اولین گروه از ایرانیان که برای فراگیری علوم به خارج از کشور اعزام گردیدند، راهی کدام کشور شدند؟

الف: انگلستان

ب: فرانسه

ج: روسیه

د: آمریکا

۱۲- میرزا تقی خان امیر کبیر ایده تأسیس مدرسه دارالفنون را پس از بازگشت از کشور……………………… و مشاهده و نحوه آموزش علوم و فنون در آن کشور، ارائه نمود.

الف: فرانسه

ب: انگلیس

ج آمریکا

د: روسیه

۱۳- مدرسه دارالفنون در چه سالی افتتاح گردید؟

الف: ۱۳۲۸

ب: ۱۲۱۹

ج:۱۲۲۳

د: ۱۲۱۸

۱۴- چه رشته هایی در مدرسه دارالفنون آموزش داده می شد؟

الف: فیزیک، شیمی

ب: مهندسی، طب، جراحی

ج: زبان فرانسه، زبان روسی

د: ریاضی ادبیات

 

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0